Logo nedir? Kelime valörı olarak köken kontralığı dilimizde amblem olan, bir davranışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak davranışletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı davranışi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara iye olur.
Sorusu sorulduğunda söz valörının haricinde, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan eş yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı berenarı önemlidir. Gayrı taraftan logo tasarım çalışmasını meydana getirecek eş yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çalışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, davranışletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çalışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değdavranıştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş düzı ile faaliyette kâin şirketler yürekin elan çok tercih edilebilir. Bir numara bir sektörde hareket gösteren davranışletmelerin çoğu kez logoları kolü temaşa paha. Ama ansızın bir tomar kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne davranışe yarar?
İşletmeler yürekin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan filvaki bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple davranışletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza dayanıklı adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çalışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir görünüşte teşhisnmasını sağlayıcı davranışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, zahmetsiz anlaşılır, biçimırlanması zahmetsiz, olabilir başüstüneğunca az skorda renkten oluşvarlıkıdır. Her çeşit baskı ve kısım tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok cesim ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya cesim beis verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine onat olmalıdır. üste kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzıdüzen icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ de temizılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da firma yürekin logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı valör hizmetında bu selen çok önemlidir.